vår och svett

Våren kommer alltid utan förvarning. Det är nog lite därför jag själv tycker om våren. Här kan vara kallt i flera dagar och kanske till och med snöfall och regn kan förekomma. Men helt plötsligt dyker värmen upp och försvinner inte, utan bara stiger och blir varmare och varmare. Det har blivit en del grillningar och en del öl i solen bara de här senaste dagarna innan och under påsk. Min fråga till mig själv är om alkoholproblemen ökar på sommaren? Tror inte jag är den enda som gärna trycker i mig några öl i solen, bara för att liksom. Lite obehagligt när man tänker på det. Kanske därför jag alltid är full när jag i Göteborg under sommaren.

Är nu mera provanställd på Solviken i Varberg, vilket känns riktigt bra. Underbart med ett arbete med lite stress, som visserligen kan bli lite väl mycket ibland men det får man fan stå ut med. Otroligt skönt gäng jag jobbar med och jag är helnöjd, hoppas jag får jobbet till sommaren.

Påsken var rätt vild. Skärtorsdagen slutade med Oscars efter lite whisky hos Gustav. Tänker aldrig mer gå till Oscars när jag är medveten om att det kommer vara fullt. Verkligen inte min typ av krog/nattklubb. Jobbade långfredagen och påskdagen så det var inte så värst mycket röj. Påskafton var fin som vanligt. Fick äntligen hänga med Casper igen och sjunga lite fylle-NIN, good times!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0